dinsdag 31 oktober 2017

Dagje Dierentuin

Ik ben niet zo'n pretparken mens, het hoeft van mij niet zonodig sneller, harder en hoger. Waar ik wel enorm van kan genieten is een dagje dierenpark. Ja ik weet het, hier zijn natuurlijk voor- en tegenstanders van. Ik vind het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen qua dierenwelzijn. Wat ik wél weet ik dat ik het erg leuk vind om er rond te lopen, te genieten van het gedrag van de dieren en het maken van foto's hiervan.
Wat mijn fotohobby betreft kan ik helaas niet beweren dat dit een koopje is. Mijn camera en lenzen waren toch echt wel duur (al kocht ik er één wel tweedehands), maar oh wat kan ik ervan genieten. En dat is in zekere zin toch echt onbetaalbaar.

Zo'n dagje dierentuin, in dit geval Aquazoo Leeuwarden probeer ik dan wel weer Koopjesjaagster waardig te doen. De kaarten kocht ik via Ticketveiling op een dag dat er geen veilingkosten werden gerekend. Ik betaalde € 15 voor twee tickets. Die tickets kocht ik overigens al een hele tijd geleden, met het idee dat we 'ergens in 2017' nog wel zouden gaan. De tijd vloog echter voorbij, en het lastige is ook nog dat we op het moment iemand om het huis hebben voor werkzaamheden aan de woning. Aangezien hier mooi weer voor nodig is, kunnen wij juist op de mooie dagen dus niet zomaar weg.

Gisteren viel echter alles als een gelukkig toeval in elkaar. Partner moest voor een afspraak om kwart over 3 in het ziekenhuis in Leeuwarden zijn, en de klusjesman belde 's morgens vroeg dat hij helaas niet fit genoeg was om te komen werken. En dat terwijl het prachtig weer was. Voor ons was één en één dus al snel twee.

We waren al eerder in dit park geweest en dat was goed bevallen maar de horeca was tamelijk duur en beperkt. Extra reden dus om dit keer gewoon zelf even wat boterhammetjes, drinken en tussendoortjes mee te nemen. Ter plekke bleek helaas wel dat men sinds ons vorige bezoek een extra bron van inkomsten had bedacht: De open parkeerplaats was nu afgesloten met slagbomen en een uitrijmunt was drie euro. Geen enorm bedrag, maar toch wel jammer.

Wat ik wel een beetje vergeten was sinds ons vorige bezoek was hoe groot het park eigenlijk is. De tijd vloog dus voorbij toen we er waren. Vooral de stukken waar je tussen de dieren kunt lopen; bij de pinguïns, bij de ringstaartmaki's en zelfs tussen de kangoeroes, blijf ik echt ontzettend leuk vinden!
Voor we het wisten was het helaas alweer tijd om te vertrekken, terwijl we nog zoveel gemist hadden. We hebben dus al afgesproken om nog maar weer eens terug te gaan. Natuurlijk wél weer met een leuke aanbieding voor de kaartjes ;)

Door de betaalbare kaartjes, het meebrengen van eigen eten en drinken én het feit dat we de rit naar Leeuwarden toch al moesten maken die dag was het al met al geen duur uitje. Overigens is het park een paar jaar geleden failliet geweest. En de mensen die vlak voor of vlak ná het faillissement geweest zijn hebben het park helaas in alles behalve volle glorie gezien. Ik kan je in dat geval dan ook echt aanraden om er nog eens te gaan kijken.

De kangaroes (wallabys?) zijn erg relaxed in het gezelschap van de bezoekers.
Sommige laten zich ook gewoon aaien.

Een Beverrat. Hij liever dan ik in dat koude water!
Spitter Spetter Spater, nee geen eend maar een pinguïn.

Wat zijn jullie tips om een dagje uit toch betaalbaar te houden? En welk Nederlands dierenpark is jullie favoriet?


1 opmerking:

  1. Ontzettend leuke blog ���� ben al jaren niet meer naar dierenpark geweest, maar zou net als jij dan voor goedkope kaarten gaan en heerlijk zelf al het lekkers meenemen ;)

    BeantwoordenVerwijderen