woensdag 30 mei 2018

Op het juiste moment...

Vanmiddag wilde ik onderweg even langs Kruidvat in verband met de op dit moment lopende cashback actie van Herbal Essences. Bij deze actie kan je het volledige aankoopbedrag van één fles shampoo of conditioner uit het Herbal Essences Pure Renew assortiment terug ontvangen. Deze actie is alleen nog wel een beetje ouderwets. Je moet namelijk behalve het product en je bon ook een papieren coupon hebben welke je ingevuld op kan sturen zodat je enkele wéken later je geld terug kan ontvangen. Best een hoop gedoe in een tijd waarin we door Scoupy verwend zijn met razendsnelle geld terug acties, maar vooruit zo'n fles van Herbal Essences kost gewoon 8 euro, dus ik vond het toch wel de moeite. Helaas bleek de coupon wat problemen te geven.

We waren vanwege het warme weer een stuk aan het toeren met de cabrio. Zodoende kwam het dat ik terecht kwam bij een Kruidvat in een andere stad, waar ik normaal nooit kom. Maar hey, Kruidvat is Kruidvat toch? Ondanks dat de winkel echt enorm chaotisch was en overal wel wat stond was het schap met Herbal Essences snel gevonden en er hing een overduidelijke banner voor het schap die aangaf dat je het gehele aankoopbedrag terug kon ontvangen. Ik liep met het product van mijn keuze naar de kassa en vroeg aan de dame achter de kassa of zij de benodigde coupons bij de kassa had liggen. En daar begon, toch nog wel enigszins tot mijn verbazing een soort zoektocht in vakjes en laatjes achter de kassa. Ik gaf aan dat ik gelezen had van iemand bij wie ze in het filiaal nog in de opslag bleken te liggen. De dame verdween maar keerde even later terug met de mededeling dat ze daar ook niet lagen. Nee ze had geen idee. Uh ja, en nu? Je collega dan misschien? Een toevallig langslopende collega werd gevraagd of zij wist waar de coupons waren gebleven. Een tamelijk ongeïnteresseerd "Nee, geen idee" was het antwoord waarna dame 2 doorliep en dame 1 een andere klant ging helpen. Mij werd vervolgens geen blik meer waardig gegund.

Ik kan wel zeggen dat ik hier behoorlijk van baalde. Sta je dan met het gewenste product in je handen voor een actie waar men flink reclame voor maakt, maar niemand die je aan de onmisbare coupon kan helpen.
Ik begon dan ook zodra ik weer binnen gehoorsafstand van de cabrio was tegen mijn partner te mopperen over die stomme winkel, waar het zo'n puinhoop was en niemand mij kon helpen aan onvindbare coupons.

Vanuit een ooghoek zag ik dan een man, keurig in pak, zijn pas vertraagde en leek te luisteren naar wat ik aan het vertellen was. Je doet je best maar dacht ik, van mij mag de hele wereld het weten. Na nog een paar zinnen kwam hij dichterbij staan en sprak ons aan. Hij gaf aan te horen dat het gesprek over de Kruidvat ging en dat hij zelf van de Kruidvat was. Ik gaf aan dat ik dus niet blij was, maar dat had hij natuurlijk allang door, haha. Na het uitleggen van het probleem vroeg hij ons even te wachten en beloofde het op te gaan lossen voor ons. Daarna liep hij de winkel in.

Enige tijd later kwam hij terug met een medewerkster van de winkel (wéér een ander, ik vermoed een leidinggevende) de inmiddels dubbelgevouwen banner en een weekkrantje in hun handen. Ze gaven aan dat de actie niet in de folder stond (kan kloppen, maar wél op internet én op de banner) maar dat ik helemaal gelijk had, het stond immers groot voor het schap aangegeven. Helaas waren ook zij er niet in geslaagd om de benodigde coupons te vinden. In plaats daarvan bood men aan om mij één fles van de Herbal Essences zo gratis mee te geven. Wauw, dat is nog eens een keurige oplossing! Dat aanbod heb ik dus graag aangenomen en even later stond ik met een gratis fles en een stuk beter humeur weer buiten.

Ik heb het desondanks niet kunnen laten om nog even bij een andere Kruidvat te gaan kijken. Daar bleek men gelukkig wél de coupons te hebben, zodat ik nu alsnog ook aan de actie kan deelnemen.

Eind goed al goed dus, maar wat een ontzettend gek toeval dat deze meneer (ik vermoed een rayonmanager o.i.d.) juist op dit moment langs moest lopen en mijn verhaal opving. 


Mijn nu complete set shampoo en conditioner
 en natuurlijk de zo fel begeerde coupon.


Gaan jullie zelf de actie ook nog halen of vinden jullie zulke papieren acties teveel gedoe?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit een product van dat merk gebruikt, maar ga toevallig morgen naar een Kruidvat, zal er eens op letten of zij coupons hebben. Het is wel een gedoe, Scoupy werkt supersnel. Moet die coupon dan worden opgestuurd naar een antwoordnummer, of moet je die gefrankeerd versturen? Of misschien toch gewoon foto of scan insturen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij gebruikten het vroeg veel, maar dat is echt jaren geleden, ze roken wel lekker dus maar eens een keer proberen (al heb ik echt nog veel voorraad van allerlei shampoo staan).
      Op de coupon staat een antwoordnummer, je hoeft dus niet te frankeren. De bon (of een kopie daarvan) moet erbij, en je moet deze binnen 14 dagen na aankoop insturen.

      We zijn inderdaad met Scoupy zo verwend geraakt, vroeger gingen al die acties zo, nu alleen nog Page en P&G acties volgens mij.

      Bij sommige winkels liggen de coupons wel bij de kassa hoor, dus je kan het altijd even vragen.

      Verwijderen
    2. Ik ben vanmorgen bij de Kruidvat geweest, en de coupons hingen keurig bij het schap erbij. Ik heb een fles gekocht en de envelop met kassabon en coupon liggen al klaar om op de post te gaan. Ben benieuwd hoe dit product zal bevallen, 8 euro voor een fles shampoo vind ik duur, maar gratis uitproberen is altijd leuk. Natuurlijk hoopt de producent dat het zo goed bevalt, dat ik niets anders meer wil, haha. Als dat echt zo is, dan zal ik aanbiedingen in de gaten houden, want de volle prijs ervoor betalen is voor mij te duur. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
    3. Wat fijn dat het gelukt is zeg! Gelukkig geen gedoe voor jou dus. Ben benieuwd of het product bevalt, maar vind het tegenwoordig ook idioot duur hoor dit merk. Was in ieder geval in mijn herinnering vroeger veel betaalbaarder!

      Verwijderen
  2. Wat slecht zulke acties, kruidvat moet gewoon op de hoogte zijn. Maar vergeet niet ze hebben zovaak nieuwe aanbiedingen/acties en kruidvat punten dat ze speciale mappen in de winkels hebben om alles uit te puzzelen.

    Maar wel aardig van de kruidvat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja dat ze wat hulp nodig hebben bij weten hoe en wat is niet erg natuurlijk, maar dat de coupons onvindbaar zijn en met name dat men mij vervolgens zonder enig excuus liet staan en verder ging met andere klanten, dát vind ik toch echt te ver gaan hoor!

      Inderdaad aardig zoals het nu opgelost werd :D

      Verwijderen