donderdag 31 mei 2018

Heel veel papier

Deze week zijn er weer weekacties bij Albert Heijn. Ik had er eigenlijk niet zo heel goed op gelet, maar toen ik gisteren bij de AH was om even iets te halen viel mijn oog op de aanbieding van donderdag. WC papier van Edet, 4-laags, 16 rollen voor maar € 3,- per pak. Nu ben ik niet zo heel erg moeilijk met wc papier. De voorkeur gaat wel uit naar 4-laags, maar ben niet zo merkvast. Dus als er een volledige cashback op zit ben ik sowieso je vrouw haha. Hoewel we nog niet zonder zaten was de voorraad al aardig aan het slinken dus deze aanbieding had zeker mijn interesse.

Bij het kopen van WC papier heb ik een richtlijn. Wc papier, graag 4-laags dus, wat 20 cent of minder per rol kost komt in aanmerking om ingeslagen te worden. En jawel, de Edet uit deze dagaanbieding voldeed daar prima aan. Ik besloot dan ook wat voorraad aan te leggen.

Zo stond ik vanmorgen om kwart over 9 vol goede moed bij de AH. Ik zag het zo gauw niet liggen en vroeg de medewerker waar men deze aanbieding verstopt had. Hij liet mij tot mijn stomme verbazing weten dat deze al volledig op was en ook niet meer zou komen. Wát?! Om kwart over 9 is de dágaanbieding al op?? Ja dus.
Filiaal kon er blijkbaar weinig aan doen, maar ik, en anderen met mij, waren 'not amused'.

Gelukkig woon ik in een stad, er zijn hier dus meerdere AH filialen. En hoewel het eerste filiaal niet echt klein is dan maar door naar een groter filiaal. Eigenlijk met weinig hoop, maar toch maar proberen.

Tot mijn geluk bleken ze daar op dat moment nog genoeg voorraad te hebben! Ik heb de maximaal toegestane 6 pakken in de kar geladen en richting zelfscan. In de buurt van de zelfscan staan ook altijd de opruimingsartikelen en mijn oog viel op pakken Plenty keukenrollen van 6 rollen per pak met een 35% kortingssticker erop. Hey wacht eens, waren die deze week niet in de aanbieding? Even de app op de telefoon erbij en ja hoor, 2 + 2 gratis. En wat een bof, er stonden genoeg pakken om aan de benodigde 4 stuks te komen. Even testen nog bij de zelfscan maar ja hoor, eerst ging de 50% korting van de 1+1 eraf en daarna nog 35% korting van het overgebleven bedrag.

Uiteindelijk betaalde ik daardoor nog maar € 7,76 voor 4 verpakkingen (totaal dus 24 rollen keukenpapier). Ik durf niet te zeggen of dit het goedkoopste keukenpapier is, maar wij gebruiken deze 'extra sterk' variant graag en regelmatig. Je begrijpt dus dat ik erg blij ben met deze deal. Toch wel een van de leukere dingen van de AH dat korting op korting met dit soort dingen mogelijk is.

Tot slot nog even langs nóg een andere AH. Dit filiaal wordt vandaag gesloten voor een verbouwing en ik hoopte er dus verse producten met korting te scoren. Dat is ook wel gelukt, al heb ik het niet overdreven. Er was best veel afgeprijsd maar 35% is mij dan nog niet altijd goedkoop genoeg. En daarbij je moet het ook allemaal nog op zien te maken natuurlijk. Mooiste vondst waren de hamburgers, ook hier weer 1+1 gratis en daarna 35% waardoor 4 hamburgers nog maar € 1,36 waren.

Wel een beetje jammer dat ik bij diezelfde AH ook een krop ijsbergsla kocht voor €1,29. Ik vond het al wel duur, maar ja wilde het toch graag hebben. In de auto terug naar huis reclame voor de Lidl op de radio waar, zo hoorde ik, op dit moment de ijsbergsla maar € 0,49 per krop is. Oeps, dat verschil is wel groot, jammer, maar helaas, we kunnen nou eenmaal niet altijd superscherp zijn. 


Papier, heel veel papier

Hebben jullie nog gebruik gemaakt van een dagaanbieding van AH deze week of ben je dat nog van plan?

2 opmerkingen:

  1. Nadat ik vandaag bij de Kruidvat de Herbal Essence had gekocht (dankzij jouw vorige berichtje), liep ik ook de AH binnen. Dat was rond half 1. Ik wist niets van die dagaanbieding, maar struikelde er zo ongeveer over! Er was midden in een pad een rij rolcontainers opgesteld, volgeladen met het toiletpapier, en daaromheen stonden ook nog allemaal pakken. Ik zag veel mensen die 3 pakken in hun karretje deden (max. toegestaan was 6, wat jij dus kocht). Ik nam 1 pak mee. Normale prijs is 9,99 nu 3 euro, dat is een mooie aanbieding. Wel benieuwd, het heet lavendel, zal het echt een geurtje in de wc geven? Ik heb nog zo'n 8 rollen staan van een vorige aanbieding (ander merk) en met nu 16 rollen erbij kunnen we voorlopig vooruit (we zijn met z'n tweetjes en hele dagen van huis). Bovendien heb ik gewoon niet de ruimte in ons kleine huisje om meer voorraad kwijt te kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey wat leuk dat jij ook gehaald hebt. Wij zijn heel veel thuis dus wc papier gaat hier best hard. Wat die geur betreft: Geloof mij maar dat het geurt. Ik heb een klein autootje en dat had na het halen van het wc papier een minuut of 20 in de zon gestaan, daarna was het in de auto bijna niet meer te harden van de lavendelgeur hahaha. Dus geuren doen ze. Of je dat op de wc ook terug gaat ruiken? Ik denk het haast wel, maar durf het niet met zekerheid te zeggen!

      Wat goed trouwens dat ze bij jou zo midden op de dag nog zoveel hadden, het kán dus wel.

      Verwijderen