dinsdag 29 mei 2018

Volle kaart - Bingo! (of toch zoiets)

Wie mijn blog vaker gelezen heeft zal het zeker niet ontgaan zijn dat ik gék ben op gratis. Stapelgek eigenlijk. En gelukkig blijken er toch nog met enige regelmaat dingen gratis te zijn in het leven. En dan denk ik niet alleen aan de zonsopgang en andere mooie dingen waar je gewoon geen prijskaartje aan kunt hangen. Ook diverse gewone dagelijkse benodigdheden blijken met enige regelmaat gratis verkrijgbaar. Echter sluiten de gratis dingen die op je pad komen niet altijd naadloos aan op je behoeftes. Eerlijk gezegd, vaker niet dan wel. Maar toch, soms heb je gewoon een mazzeltje en zou je denken dat het zo bedoeld is. En afgelopen week had ik zo'n momentje.

Ik doe aan een sport waarvan de locatie vlak aan het water ligt, een buitensport. Heel leuk, maar de muggen vinden dat ook fantastisch dat ik daar ben. Ikzelf kan de aanwezigheid van de muggen op mijn beurt wat minder waarderen. Zouden ze nou nog mijn persoonlijke ruimte respecteren was er natuurlijk niets aan de hand, maar helaas zo zitten ze dus niet in elkaar.
Ik ging dan ook op zoek naar spul om deze beestjes op een voor beide partijen veilige afstand te houden en bij voorkeur zonder één van beide partijen schade toe te brengen.


Dat bleek helaas geen goedkoop grapje, het flesje muggenmelk wat mij werd aangeraden kostte rond de 10 euro! En nee goedkopere alternatieven waren er niet. Dat vind ik toch een beste hoop geld hoor voor zo'n flesje en daarbij bevatte deze optie DEET iets wat vast enorm effectief is, maar absoluut niet mijn voorkeur heeft. 

Nu had ik ergens gelezen dat Toco Tholin ook zou helpen.  Dat heb ik standaard in huis voor diverse toepassingen, dus besloot ik mijn 10 euro nog even in mijn zak te houden en dat eerst maar eens te gaan proberen. 

Enige dagen later stond ik aan de kassa van de Etos, de dame scande mijn kaart in de app en liet op verheugde toon weten "Ah uw spaarkaart is ook vol! Dan kunt u zometeen op het rek daar een gratis product uitkiezen". Hey wacht, gratis, je hebt mijn aandacht. Nieuwsgierig liep ik na het afrekenen naar het bewuste schap met eigenlijk de verwachting daar een aantal goedkope producten van het huismerk aan te treffen. Niets was minder waar! De producten waaruit ik kon kiezen bleken allemaal A merk producten te zijn met een waarde van rond de 10 euro. Dat was een aangename verrassing. Na uitgebreid het schap bestudeerd te hebben, je moet zo'n meevaller immers wel op-ti-maal besteden natuurlijk, viel mijn oog op, jawel, een flesje muggenmelk en deze bleek bij nadere inspectie nog zonder DEET ook! Oorspronkelijke prijs ook weer een pittige 11 euro, maar voor mij nu geheel gratis. 

Aangezien de overige producten, ondanks de mooie waarde, niet echt in mijn straatje vielen was de keuze dus toch nog vrij snel gemaakt. Blij dat ik nog even gewacht had dus met de aanschaf. Over de werkzaamheid, zowel van de muggenmelk als de toco tholin, kan ik helaas nog niets melden,  de afgelopen speelavond schenen de muggen op vakantie te zijn en heb ik zonder iets te hoeven gebruiken geen mug gezien. Of ze waren die avond platgelegd door de hitte, ik kan me dat in ieder geval levendig voorstellen!

Links de hier veelgebruikte Toco Tholin,
 rechts de nieuwe gratis muggenmelk.

Komen er bij jou wel eens gratis dingen precies op het juiste moment op je pad? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten