vrijdag 3 november 2017

Nog 52 dagen...

Het lijkt allemaal misschien nog wat ver weg, maar over 52 dagen is het alweer kerst. Ik geef toe dat 52 dagen ook nog niet heel dichtbij klinkt, maar toch, de tijd gaat meestal altijd harder dan ik denk.

De reden dat ik ineens over kerst begin is dat ik vandaag de eerste aankopen deed voor het kerstdiner. Kerst vieren wij meestal samen met het gezin van mijn zus met een uitgebreid diner. Afwisselend bij haar of bij ons thuis. Dit jaar is er afgesproken het weer bij ons thuis te vieren, wat betekent dat wij ook het eten grotendeels zullen verzorgen.

Normaal gesproken begin ik ook pas korter van tevoren hoor, maar van de week lag er ineens een kortingsbon van de Deen in mijn brievenbus. Dat is op zich al bijzonder aangezien wij een anti-reclame sticker erop hebben. Gelukkig heb ik wél een hele attente buurvrouw die háár kortingsbonnen in mijn brievenbus gegooid had. Ook de bonnen van mijn ouders mocht ik hebben. Dus ondanks dat ik geen eigen bonnen had gekregen, toch mooi twee velletjes om te besteden. De Deen is hier dit jaar nieuw gekomen. Al eerder hebben ze een tijdje kortingsbonnen verspreid ter promotie. Het ging toen, net als nu, om bonnen die 50% korting geven op een artikel uit een bepaalde productgroep. In dit geval brood en vlees. Nu is het leukste aan deze bonnen dat de Deen korting over korting accepteert. Je kunt ze dus ook gebruiken op een artikel wat al in de aanbieding is. En dan wordt het echt leuk!

Deze week bleek de varkenshaas bij Deen in de aanbieding te zijn voor 10 euro per kilo. Dat kwam erg mooi uit want toevallig hadden wij deze al in de planning staan voor het kerstdiner. Ik heb daarom de twee vleeskortingsbonnen gebruikt om alvast varkenshaas mee te kopen. Wij eten het met enige regelmaat uit de vriezer en vinden het prima te eten op die manier, dus dat het tot die tijd de vriezer in moet vinden wij geen probleem. Ik kocht 4 korte varkenshazen van samen iets meer dan 1100 gram en betaalde dankzij de kortingen slechts € 5,54. Ik vond het een goede deal.

Met de broodkortingsbonnen had ik graag alvast wat luxer afbakbrood gekocht voor de kerst. Helaas was dat er eigenlijk gewoon niet. Wel was er gewoon gesneden volkorenbrood wat er wel goed uitzag en al in de aanbieding was voor € 1,50. Met bon dus nog maar 75 cent per brood. We namen er twee mee.

Tot slot nog even langs de Boni geweest. Daar alvast wat afbakstokbroden gekocht
(2 voor € 1,-) en wat apartere Verkade chocoladerepen die in de aanbieding waren voor € 1,- per stuk. Als laatste nog een zak Pommes Duchesse uit de diepvries die ook in de aanbieding was voor € 1,-. Het enige nadeel? De diepvries barst voor nu weer even uit zijn voegen. Gelukkig maar dat een volle diepvries zuiniger is dan een half lege. Of dat heb ik me toch in ieder geval laten vertellen, en ik geloof het graag!


Dit soort bonnen mislopen vind ik echt
het enige nadeel van onze anti-reclame sticker.

En dat voor maar € 7,04 

Hebben jullie al aankopen gedaan voor de feestdagen? Waar valt het meest op te besparen door op tijd te beginnen denken jullie?


4 opmerkingen:

  1. Super !! Wat een koopje zeg en ook ik sla nu al in voor de kerst hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu doen wij met kerst niet veel bijzonders.

    wel slim van je nu al in te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu doen wij met kerst niet veel bijzonders.

    wel slim van je nu al in te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen