zaterdag 28 oktober 2017

Najaarsmarkt

Vandaag stond er alweer een markt op het programma. Geen weekmarkt dit keer, maar een Najaarsmarkt bij het plaatselijke tuincentrum. Bij binnenkomst kregen we een hapje aangeboden, door het tuincentrum verspreid stonden de nodige kraampjes van o.a. Tupperware en zeepjesverkopers. Waar ik echter voor ging was de dierenafdeling. Hond ging mee want er zou een fotograaf aanwezig zijn om foto's van je huisdier te maken, het fotograferen was gratis en je kreeg ook een gratis afdruk mee. Eventuele nabestellingen zijn uiteraard niet gratis, maar ik had vooraf de fotograaf al even opgezocht en gezien dat ook die prijzen best redelijk waren. Toch wel fijn om te weten voordat je er überhaupt naartoe gaat.

Nou fotografeer ik zelf ook, zelfs met hele aardige apparatuur, maar een studio heb ik niet tot mijn beschikking dus dat leek me een leuke aanvulling op de foto's die ik zelf kan maken. De wachttijd viel mee, een konijn en twee honden waren voor ons en na even geduldig wachten waren wij aan de beurt. Hond werkte best netjes mee, maar het is toch wel spannend voor hem in zo'n omgeving waar vanalles gebeurt. Uiteindelijk wel gelukt, al moet ik zeggen dat met een kritische fotografenblik ik meer gehoopt had van de foto. Maar ach, deze afdruk was gratis, het was een leuke ervaring en als de overige foto's online komen kunnen we altijd nog beslissen of we er al dan niet geld aan uit willen geven. Er zat gelukkig geen aankoopverplichting bij.

Het andere aantrekkelijke punt van deze dag was dat je je hond gratis kon laten ontvlooien. Nou heeft Hond voor zover mij bekend op dit moment geen vlooien, maar de zekerheid van vier weken gratis bescherming tegen die rotbeesten klonk voor mij toch wel aantrekkelijk. We bleken alleen het ontvlooien niet ter plekke te kunnen doen. Vanwege de fotograaf had ik Hond gisteravond nog gewassen en dat schijnt dan weer niet zo goed te zijn voor de verspreiding van het vlooienmiddel. Gelukkig was de vertegenwoordigster niet kinderachtig en hebben we het pipet mee naar huis mogen nemen. Net even opgezocht en de prijs van zo'n pipet is afhankelijk van de verpakkingseenheid toch tussen de 4 en 6,5 euro.

Onderweg naar de uitgang nog een wilde gok gedaan over de hoeveelheid brokjes in een glazen bak. Wie weet houden we er nog een mooie hondenmand aan over. Het was in ieder geval een gezellig uitstapje en met gratis foto en anti-vlo zeker weer Koopjesjaagster waardig.





Gaan jullie graag naar dit soort dagen in het tuincentrum? En wat maakt zo'n dag voor jou aantrekkelijk om heen te gaan?

1 opmerking: