zondag 26 november 2017

De week vloog voorbij..

Oei, al een hele week geen blogje meer geschreven! Is er dan niets gebeurd op koopjesgebied? In tegendeel zou ik willen zeggen. Echter door allerlei dingen in het dagelijks leven er nog niet eerder aan toegekomen ze hier te delen. Nou ja, dan is er nu in ieder geval genoeg om over te schrijven.

Dinsdag was het zoals elke week Dinsdag Deendag. Er zaten voor ons wel een aantal interessante aanbiedingen bij. Ik kocht onder andere spliterwten (500 gram) voor 50 cent en een knolselderij eveneens voor 50 cent. Mijn partner maakte hier met natuurlijk nog wat andere ingrediënten een erwtensoep mee. Helaas viel deze bij mij helemaal verkeerd. De volgende dag wilde mijn partner deze dus best nogmaals eten maar dit was voor mij echt geen optie. Ik vroeg haar om voor mij bij de Mc Donalds een menu op te halen. Daar had ik wel zin in. En zo gebeurde. Vanwege een actie voor het Ronald McDonalds fonds zat er bij ieder menu een Happy Meal doosje met 'een glimlach' erin. Een kaartje met een persoonlijk ervaringsverhaal van ouders die gebruik hebben moeten maken van een Ronald McDonalds huis.
Helaas verging mijn glimlach snel toen ik mijn burgerdoosje opende. Er zat een compléét verkeerde burger in. Het is al zovaak mis gegaan dat we het vrijwel altijd controleren, maar juist vandaag was dat niet gebeurd.

McDonalds gebeld hoe we het op gingen lossen. De medewerkster constateerde dat het toch wel jammer was dat ze nog geen bezorgservice hadden anders hadden ze het even kunnen brengen. Nou dat was ik roerend met haar eens (en ik dacht waar een wil is, is een weg, maar nee helaas). Dan was haar voorstel dat ik toch maar terug zou komen en zij zou zorgen dat ik alsnog de goede burger zou krijgen. Goh dat leek me ook wel het minste ja. Maar wij waren écht niet blij. Partner al helemáál niet dat zij wéér kon gaan rijden. De dame aan de telefoon gevraagd of ze dan wellicht een waardebon kon regelen vanwege deze overlast. Jaaa natuurlijk kon dat. Ze wilde het net voorstellen maar ik was haar voor. Uh, daar merkte ik weinig van maar oke. Ik vroeg haar nog: het had die en die burger moeten zijn, zorg je dat die klaar ligt? Mijn parnter komt er nu aan en is er met een minuut of 10. Ja dat zou ze doen.

Voelen jullie hem aankomen? Partner kwam bij het betreffende filiaal terug en er lag niks klaar. De situatie moest opnieuw uitgelegd worden en de burger moest nog gemaakt worden. Partner heeft aangegeven dat we hier echt níet blij mee waren sowieso al, en nu ook nog weer niet gedaan was wat afgesproken was. Ze is netjes en rustig gebleven hoor, maar ze hebben wel gemerkt dat we echt niet blij waren met de situatie. Dat konden wij dan weer merken aan de tegoedbon die ze uitgaven! We kregen een waardebon mee goed voor 4 complete menu's!! Aangezien één Mc Menu toch al gauw rond de € 7,50 mag kosten, is dat toch echt wel mooi meegenomen. Ik zei al, je had er bijna graag extra voor willen rijden...bíjna... want hoe fijn zo'n bon ook is, het is is natuurlijk stomvervelend dat je met de verkeerde bestelling thuis komt.

Donderdag was het dan tijd om mijn gewonnen verf op te halen. Men had mij vriendelijk verzocht om om 17 uur aanwezig te zijn zodat men de prijsuitreiking met meerdere winnaars tegelijk kon doen en ook foto's kon maken etc. Voor ons een wat ongelukkig tijd voor wat betreft het avondeten, maar je wil zo'n bedrijf ook tegemoet komen dus daarmee ingestemd. Om een lang verhaal kort te maken: Wij waren een kwartier te vroeg aanwezig en werden verwezen naar het restaurant voor een kop koffie of thee en zouden daar opgehaald worden. Een half uur later, kwart óver 5 dus ben ik toch eens gaan vragen of men even kon informeren waarom er nog niemand was. Dat duurde al met al weer even en tegen half 6 kwam er dan eindelijk iemand aan. Tja, het was de bedoeling geweest dat wij om 5 uur weer beneden zouden zijn (wat dus absoluut niet de instructie was) en aangezien wij er niet waren had men maar aangenomen dat wij één van de afmeldingen waren. De prijsuitreiking had inmiddels reeds plaatsgevonden... Een ontzettend knullige communicatie binnen het bedrijf dus en uiteindelijk mijn best gedaan en drie kwartier zitten wachten voor niets. Behalve 10x excuses gelukkig natuurlijk ook de gewonnen verf meegekregen, maar erg blij was ik niet met de gang van zaken. Wat een hoop slordigheid bij elkaar zeg!

Gistermiddag nog wat boodschapjes gedaan bij de Jumbo toen we besloten dat we nog wat lekkers wilden voor 's avonds. Beetje het weekeind vieren. Ik wilde graag eiersalade maar de goedkoopste variant die men had was € 1,49. Dit vind ik best pittig omdat de goedkoopste variant bij AH maar € 1,09 kost en mij ook prima smaakt. Morrend toch maar besloten deze mee te nemen. Verder nog een garnalensalade die ivm de datum van maandag (deze Jumbo is op zondag niet open) afgeprijsd was naar 50 cent, een Heksenkaas waar we nog 1 euro van retour krijgen en de hier al eens besproken borrelnoten in bacon kaas smaak.

Na de kassa controleer ik zoals gewoonlijk mijn bon en zie dat de eiersalade er voor € 1,54 opstaat in plaats van € 1,49. Nou heeft Jumbo iets wat ze '7 zekerheden' noemen. Een aantal beloftes die het winkelen bij hen prettiger moet maken. Eén daarvan is dat wanneer de kassaprijs afwijkt van de schapprijs (ongeacht of dit hoger of lager is) je het product van hen gratis krijgt. Even naar de servicebalie dus maar, een medewerker ging het controleren en inderdaad. En zo ontving ik € 1,55 weer terug. Was die mij eigenlijk te dure eiersalade ineens toch spotgoedkoop geworden!

Om de week af te sluiten vandaag even langs het eerder besproken Lidl filiaal geweest, waar ik kortingen van 50% op verse groenten had aangetroffen. Ik was er eerder deze week al binnengelopen, maar toen niets bijzonders te zien. Omdat het nu opnieuw zondag was nog maar eens een poging gewaagd... en ja hoor! Veel dezelfde producten als afgelopen zondag, maar ook een aantal andere met een mooie 50% korting. Ik weet helaas alleen nog steeds niet of het met de zondag te maken heeft of puur toeval is en van de kassajongen werd ik ook niet veel wijzer. Maar leuk shoppen was het weer wel. Ik kocht:

  • Bos Lenteui € 0,35
  • Bos Radijsjes € 0,25
  • Kastanjechampignons 250 gram € 0,50
  • Verse munt blaadjes € 0,50 
  • Kistje bladmandarijnen € 1,50
  • Trostomaten 450 gram € 0,54
  • Bloemkool 1 flinke € 0,63

Niet gek toch? Al met al een drukke week geweest met weer genoeg leuke voordeeltjes en te weinig tijd om erover te bloggen, maar jullie zijn weer bij nu!

Mijn glimlach kostte wat moeite deze keer.
Maar de riante tegoedbon maakte toch wel veel goed.


€ 4,27 aan verse boodschappen.

Hebben jullie wel eens een hele nette goedmaker op een klacht gekregen? Of juist een enorm teleurstellende? Neem je snel de moeite om te klagen of juist niet?

7 opmerkingen:

  1. Ja hoor.
    Bij jumbo is het iedere week wel een keer raak met een foutief geprijsd artikel.
    Ik kreeg zelfs een keer het volledige aankoop bedrag van een pak luiers waarvan ik al de helft gebruikt had.
    Mij zoontje bleek niet tegen de luiers te kunnen en kreeg er vuurrode billen van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jumbo heeft geloof ik inderdaad een niet goed geld terug garantie. Netjes dat ze dat dan ook gewoon waar maken met een pak luiers, en ja je moet ze toch eerst goed kunnen proberen voor je weet of het wel of niet werkt toch?

      Verwijderen
  2. Goedkope groenten en fruit. Helaas doet onze Lidl daar niet aan. Volgens mij is het te druk in de winkel, zodat er niets overblijft. Ik grijp wel eens mis in de winkel en zijn er heel veel groenten en fruit er niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer! Ik heb vandaag eens navraag gedaan bij iemand op de afdeling die er wel van wist. Het blijkt vooral op zondag te gebeuren inderdaad. Iets met dat ze de week met een schone lei en verse voorraad willen beginnen. Vandaag was er dan ook geen kortingsbordje te bekennen en zag ik de kratjes mandarijnen weer gewoon voor 2,99 verkocht worden ipv mijn betaalde 1,50.
      Ik heb hier wel meer Lidl filialen zitten, en ga eens uitvinden of de andere filialen er toevallig eenzelfde strategie op na houden. Dan zou een interessant rondje kunnen worden op de zondag!

      Verwijderen
    2. Haha ik woon in een biblebelt en daar zijn op zondag de winkels nooit open.

      Verwijderen
  3. Netjes van de Jumbo - heel vaak krijg je überhaupt geen geld terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het nog netjes opgelost van de Mc Donalds. Inderdaad vervelend als iets niet goed gaat, maar ik heb zelf lang genoeg in winkels gewerkt om te weten dat dat nooit opzettelijk gaat. Fijn dat je nog zo'n grote tegoedbon hebt gekregen voor de moeite, dat is weer leuk een aantal keer een menu'tje halen :)

    BeantwoordenVerwijderen