donderdag 12 september 2013

Garantie: Besparing van 100 euro.

Vorig jaar kochten wij bij de Vrijbuiter in Roden een nieuwe tent. Een model van het eigen merk en met een bescheiden prijs van slechts 100 euro. Hoewel dat zeker gezorgd heeft dat we makkelijker tot aankoop over gingen was het vooral het model van deze tent waar we verliefd op werden. Duurdere tenten hadden gewoon net niet wat deze tent had. Al met al was de keuze snel gemaakt toen.

Vorig jaar hebben we hem slechts korte tijd gebruikt, en ook dit jaar schoot het op vakantie gaan er door allerlei privé omstandigheden wat bij in, waardoor de tent alles bij elkaar nog geen 4 weken gebruikt is. We waren dan ook onaangenaam verrast toen de tent bij normaal gebruik allerlei mankementen begon te vertonen. De stoksleuven scheurden onder je handen weg, zo ook de overslag bij de rits, de elastieken waarmee de binnentent werd opgehangen zagen er al niet meer uit en op een regenachtige laatste vakantienacht bleef het niet geheel meer droog binnen.

We waren teleurgesteld, maar realiseerden ons ook dat het een budget exemplaar was en waren dus eigenlijk al bereid ons verlies te nemen. We namen de tent nog wel mee naar huis, want wie weet zou mijn zus er nog wat onderdelen van kunnen gebruiken voor de bouwwerken van haar kinderen. Gelukkig maar dat we dat deden!! Thuis toen mijn partner op internet ging kijken naar het huidige aanbod bleek er gewoon 3 jaar garantie op deze tent te zitten!!

Dat bracht het volgende probleem met zich mee, de bon was onvindbaar. Zeer waarschijnlijk heeft deze in een handtas gezeten die afgelopen voorjaar van ons gestolen werd. Gelukkig hadden we de aankoop gepind dus helemaal zonder bewijs zaten we niet. En dus togen we vanmiddag met de tent naar Roden.

De mevrouw van de servicebalie kon gelukkig met het bankafschrift probleemloos de bon erbij zoeken en uitdraaien voor ons. Daarmee stuurde ze ons naar het atelier op de onderste verdieping van de zaak. Een medewerkster daar luisterde naar ons verhaal, bekeek met ons de scheuren in het doek en was het met ons eens dat dit niet mocht. Conclusie: de tent werd 100% vergoed.

Terwijl zij voor ons een bon maakte, keken wij nog even rond. We hadden nog het idee om misschien voor de katoenen variant te gaan, maar deze was anders van kleur en voelde daardoor veel benauwder. Nog een rondje gelopen, maar we waren er al snel uit. We wilden gewoon weer dezelfde. Gelukkig waren die er nog meer dan genoeg. Met bon en tent terug naar de servicebalie en daar is alles verder afgehandeld. En ja, ook op deze tent zit gewoon weer 3 jaar garantie. Ik hoop alleen dat we hem dit keer niet nodig hebben!

Al met al dus een héle goede ervaring met de garantie en service van De Vrijbuiter in Roden. En voor ons weer een paar wijze lessen. Grote aankopen altijd pinnen, dan heb je nog wat als de bon onverhoopt toch kwijt raakt. En altijd kijken of je misschien nog recht hebt op garantie als iets stuk gaat. Het heeft ons vandaag toch maar weer even 100 euro bespaard.

1 opmerking:

  1. Hoi Koopjesjaagster, mooi om te lezen dat het toch nog goed gekomen is.
    Wellicht vind je het leuk om ook een artikel te schrijven over de website die ik met mijn vrouw begonnen ben: allesmetkorting.nl. Een handige site om aanbiedingen met elkaar te delen. Ik geef je graag meer info mocht je geinteresseerd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen