vrijdag 21 september 2012

Feest bij Albert Heijn

Albert Heijn bestaat 125 jaar en dat willen ze vieren. Daarom zijn en waren er deze week door het hele land bij de diverse Albert Heijns allerlei activiteiten. Wat ze precies doen verschilt per AH, want dat mogen ze zelf invullen. Maar wel is het zo dat zaterdag de drukste dag is en dat er dus veel AH winkels zullen zijn die morgen 'iets' organiseren.

Bij onze dichtsbijzijnde AH was er ook vanavond al een proeverij en muziek. Nieuwsgierig als we zijn ben ik daar met mijn zus even wezen kijken. Hoewel het kleinschaliger was dan je zou verwachten met de aankondiging was het toch wel leuk. De muziek werd verzorgd door iemand met een gitaar die er ook bij zong, en het klonk wel gezellig.
In de winkel waren verder 3 plekken waar je wat kon proberen. Iemand bij wie je allerlei worst, kaas, roomkaas, tapenade etc. mocht proberen. Leuk! Zo kon ik eens de roggebrood met kaas domino's proberen waar ik altijd zo nieuwsgierig naar ben, maar véél te duur vind om te kopen. Gelukkig maar trouwens dat ik ze nooit gekocht heb, want vond ze erg tegenvallen, proefde alleen roggebrood en geen kaas.

Een standje verder waren ze bezig met ter plaatse chips bakken in een soort spiraalvorm aan een stokje. Zag er erg leuk uit, maar vond ze nogal vet zodat ik het halve stokje met chips heb weggegooid.

Bij de laatste stand stonden een stuk of 10 vruchtendranken om te proberen, ook leuk, want af en toe denk je best 'zou dat nou lekker zijn?' en dat konden we nu mooi proeven. Verder hadden ze hier cakejes staan, die heerlijk waren, maar na navraag niet in de winkel te koop bleken. Ook waren er speciale AH verpakte speculaasjes en AH bonbons.

Toen ik van huis ging had mijn vriendin met een gekke bek gevraagd of ik wat lekkers voor haar mee zou nemen. Nu hou ik wel van een gekke actie en wie niet waagt wie niet wint, en dus heb ik op 2 plekken gevraagd of ik ook wat mee mocht nemen voor het thuisfront. Wat ze absoluut geen probleem vonden! In mijn tas had ik nog een soort koektrommeltje zitten en daarin gingen een cakeje, speculaasje en een bonbon en in de hand een stokje met chips. Het was een leuke verrassing voor mijn vriendin toen ik thuis kwam!

Morgen zijn er bij deze AH ook weer proeverijen en ook een aantal kinderactiviteiten, maar die volgen elkaar op en zijn wat ongelukkig verdeeld over de dag. Een andere AH in de buurt heeft morgen alleen een poffertjeskraam staan, maar nog een andere in de buurt (wonen in een stad heeft zo zijn voordelen) heeft morgen ook proeverijen, demo's en gratis suikerspinnen. Zus heeft morgen maar één van haar twee kinderen thuis en laat die nu gek zijn op suikerspin, dus wij hebben besloten morgen middag nog even bij die AH langs te gaan.

Mocht overigens de bedoeling van de AH zijn geweest mij te verleiden tot extra aankopen, dan is dat niet gelukt, mijn weekbudget is bijna schoon op en ik had niks nodig, dus ik heb níks gekocht vanavond.

Afijn, mocht je morgen toevallig in de buurt van een AH zijn, dan is het misschien leuk om er even binnen te lopen en te kijken of er wat te doen is. Wie weet heb je een gratis hapje en drankje te pakken. Meeste hier in de buurt hebben trouwens een briefje op de deur hangen met wat er te doen is, dus dat zie je meteen.


Vind jij het leuk om naar gratis proeverijen te gaan (ook vaak tegen de feestdagen) die in een supermarkt georganiseerd worden?

4 opmerkingen:

  1. Wij kregen maandag van de AH een envelop met allemaal -1,25 kortingbonnen op een product voor 3 weken achter elkaar en 3x een gratis artikel.
    Verder word er niets gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons kon je aan een rad draaien voor een gratis artikel. Je moest minimaal 25 euro besteed hebben.
    Verder wordt er niets aan gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen idee of hier wat georganiseerd wordt, ik heb er niets van meegekregen, maar ben de hele week ook niet in de winkel geweest. Op de website zie ik in elk geval niets staan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt feestelijk en gezellig zeg. Ze hebben er wel echt werk van gemaakt. Ik weet eigenlijk niet of de AH hier in de buurt nog wat doet.

    BeantwoordenVerwijderen