maandag 3 september 2012

Rommelmarkt

Zaterdag was er rommelmarkt in een nabij gelegen dorp. Deze markt is er elk jaar en altijd erg uitgebreid. Dit jaar besloot ik er wel heen te gaan, maar vooral wel op te letten dat ik niet zomaar vanalles zou kopen.
Voor je het weet ga je immers met een berg 'rommel' naar huis en is ondanks alle kleine prijsjes je portomonee toch een heel stuk lichter geworden.

Ik was op zoek naar twee zaken, knuffels voor de hond om mee te spelen en eventueel wat boeken. Voor de knuffels had ik het budget vastgesteld op 20 cent per stuk. Sommige verkopers konden hier prima mee leven, anderen keken me aan of ik gek was dat ik de gevraagde 50 cent per stuk niet wilde betalen.
Maar gelukkig is er altijd een groot aanbod aan knuffels op rommelmarkten, zodat ik ook voor de prijs die ik wilde betalen genoeg kuffels kon kopen om de knuffel-voorraad-ton thuis weer te vullen. Onderweg kwam ik ook nog wat knuffels tegen die echt nog te mooi waren voor de hond en daarvan nam ik er drie mee voor mijn twee neefjes. Twee schildpadjes voor de één en een tijger met jong voor de ander.

Omdat we laat op de markt waren begonnen er al mensen op te ruimen en op verschillende plekken bleek de resterende waar gratis meegenomen te mogen worden. Zo scoorde ik nog een mooi boekje over papagaaien voor mijn jongste neefje en nog een leesboek voor mezelf. De andere 3 boeken die ik gekocht heb waren 2 x € 0,50 en 1 x € 0,10. Helemaal niet gek dacht ik zo.

Toen we bijna bij het einde van de markt waren zag ik opeens een pet liggen met het logo van een bekend keten van tankstations. Nu is het zo dat mijn oudste neefje de laatste tijd helemaal wild is van specifiek dát tankstation en speelt dat hij daar werkt enz. Ik wist dus meteen dat hij die pet geweldig zou vinden. De verkoper wilde er € 1,50 voor hebben, en ik deed nog een poging of hij ook voor € 1 weg zou mogen, maar helaas, de verkoper vond dit een mooie prijs en eigenlijk had hij wel gelijk ook. Ik heb de pet meegenomen.

Thuisgekomen de gekochte (en gekregen) kadootjes naar mijn twee neefjes gebracht, en die waren er hartstikke blij mee. Is het niet geweldig dat je met kadootjes voor slechts € 2,10 twee héle blije kinderen kan maken? Oh ja, het totale uitgegeven bedrag was € 7,10. Het enige andere wat ik naast knuffels, boeken en de genoemde kadootjes kocht was een mooi groot opbergblik. En daarmee vond ik mijn missie om niet te veel 'rommel' te kopen en niet te veel uit te geven eigenlijk wel geslaagd! Ik ben tevreden.


Kopen jullie graag dingen op een rommelmarkt, of geef je er altijd teveel uit?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten