donderdag 6 september 2012

Goedkopere koffiepads

Een hele tijd lang hadden we een Senseo hier in huis voor de koffie. Nou was dat vooral voor mijn vriendin, want 'gewone' koffie, daar houd ik niet van. Ik ben wel liefhebber van koffie verkeerd en andere speciaalkoffies, maar daar zijn weinig lekkere koffiepads van te koop. En eigenlijk dronk ik dat dan vooral af en toe in een restaurant als afsluiter na mijn eten.

Tot ik enige tijd geleden hoorde over de Dolce Gusto, waar je wél allerlei speciale koffies mee kan maken. Oké de koffie hiervoor is schreeuwend duur, maar ach zoveel drink ik er toch niet van dacht ik. De Dolce Gusto kwam en het genieten begon. Maar niet alleen begon ik meerdere kopjes koffie/thee/choco uit het apparaat per dag te drinken, maar ook mijn partner ging vanzelf over op de DG koffies, want die waren toch wel erg lekker. En zij drinkt toch wel aardig wat koffie op een dag, laten we het houden op een kop of 5 gemiddeld per dag. De variant die zij drinkt heb je één cupje voor nodig (de speciaalkoffies zelfs 2 per kop) en voor 16 van deze cupjes betaal je ca. € 4,70. En deze koffie is dan ook nog vrijwel nooit in de aanbieding en er bestaan geen goedkopere merken voor. Af en toe kopen we het iets goedkoper in Duitsland, maar dan nog betaal je zo'n € 4,45 per doosje.

Nu we moesten gaan bezuinigen en ik boodschappen probeer te doen van € 50 euro in de week besef je ineens weer hoe duur die koffie eigenlijk is. En dus hebben we het Senseo apparaat weer uit de schuur gevist en op het aanrecht gezet. Náást de DG, dat dan weer wel, want ik blijf één kopje per dag DG drinken. Het is een van de weinige luxes die ik mij gun op het gebied van drinken, want daarnaast drink ik vrijwel alleen maar kraanwater terwijl mijn vriendin 's avonds ook altijd een paar biertjes drinkt. Wellicht dat ook zij af en toe een kopje luxe DG zal nemen, maar voor het dagelijks gebruik is het voor haar nu weer Senseo.

Maar nu, voor het Senseo apparaat zijn er wél een heleboel koffiepads te koop van allerlei andere merken. Het DE merk kopen we eigenlijk niet, behalve soms in de aanbieding, meestal kopen wij K&G, omdat deze een stuk betaalbaarder is en volgens vriendin ook goed te drinken. Al viel dat na de DG wel even een beetje tegen, hihi. Vanmiddag liepen we langs de HEMA, en daar zagen we ook koffiepads liggen. De verpakking zag er eigenlijk wel aantrekkelijk uit, maar de prijs was laag, 20 pads voor één euro. En die hebben we nu maar eens meegenomen om te proberen. Ik ben wel benieuwd, want er zijn zó veel merken te koop en zoveel verschillende prijzen. Wellicht dat jullie bloggers mij kunnen helpen met de vraag welke betaalbare koffiepads wél lekker zijn en welke we beter kunnen laten liggen?


Heb jij goede of slechte ervaringen met een bepaald merk goedkope, of misschien juist dure koffiepads voor het Senseo apparaat? 

11 opmerkingen:

  1. Ik kreeg een keer de tip om de koffiepads van de Hema te proberen omdat die het goedkoopst zijn en lekker. We vinden ze inderdaad erg lekker en die koop ik nu altijd. Heeft een andere winkel een aanbieding dan kan ik gemakkelijk de prijs vergelijken, die van de Hema zijn 0,05 per stuk. Volgende week heeft de Lidl ook pads in de aanbieding in de XXL weken, maar die zijn dan per stuk nog weer duurder, dus ik blijf bij die van de Hema. Koop trouwens altijd Dark Roasted, heb geen ervaring met de andere. groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een hoopvolle reactie! Wij hebben nu ook de Dark Roasted gekocht, dus ik ben benieuwd of mijn vriendin jouw mening gaat delen! Bedankt!

      Verwijderen
  2. Hier komt een dooddoener: maar verkoop de senseo via internet en koop een 'ouderwets' koffiezetapparaat: het allergoedkoopste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik had wel verwacht dat deze reactie erbij zou zitten. Maar daar kiezen we nu eenmaal niet voor. Het is voor ons gewoon niet handig en ik vraag me ook af of het alles bij elkaar nu echt zoveel goedkoper uitkomt. Iemand dit ooit berekend toevallig?

      Verwijderen
  3. Ik vond, na 3 kopjes, de Euroshopper ook lekker.
    36 voor 2,19

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij drinken ook altijd de koffiepads van de Hema en ze zijn lekker!
    Maarrrrrrrrrrrr ik betaal geen € 1,-- voor 20 padjes maar € 0,85.
    Lid worden van de Hema nieuwsbrief en dan krijg je een keer in de zoveel tijd een aanbieidngsbrief met 15 % korting. Dan bestel ik dus een fikse voorraad koffiepads en geef bij de bestelling aan dat ik ze bij ons Hemafiliaal ophaal en heb dus ook geen verzendkosten.

    Groetjes,
    Dieuwertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, dat is een hele goede tip, dankjewel. Ik ga me meteen even aanmelden voor die nieuwsbrief, 15% extra korting op iets dat je toch nodig hebt is zeker welkom!

      Verwijderen
  5. Ik ben van de pads en de senseo afgestapt, ik vond de koffie vaak oud smaken. Nu hebben we een espressokannetje dat je op het vuur zet en maken de espressokoffie, we vinden dat veel lekkerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is altijd verstandig om deze gelegenheid gebruik maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je voor lekker gaat, vind ik die van Java dessert in België top. Ze hebben ook een webshop. Ik vind het een voordeel dat er niet meer dan 16 of 18 in zitten, want die zouden toch minder smaken wegens te oud.

    Als het goedkoop moet zijn, ga ik voor de Kenia etc van Lidl. Ook niet teveel pads en ok.

    DE smaakt me niet, idem Aldi.

    BeantwoordenVerwijderen