maandag 17 september 2012

Op jacht naar varkensoren

Dit stukje gaat niet over de oren van mijn spaarvarken, maar over de lekkernijen waar ons hondje zo gek op is. Ons hondje hangt erg aan mij en vindt het dan ook niet leuk als ik een hele avond weg ben. Om hem dan toch een beetje afleiding te geven, geeft mijn vriendin hem op zo'n avond vaak een gerookt varkensoor. Hij is dol op die dingen.

Nu zijn die dingen afhankelijk van waar je ze koopt nog best prijzig. Daarom kopen we ze meestal in Duitsland als we daar toch zijn voor andere boodschappen, want een zak met 10 stuks kost daar zo rond de 8 euro. Dat is een stuk goedkoper dan de voorverpakte zakken in de meeste winkels hier.
Maar goed, gisteren liet mijn vriendin weten dat de varkensoren op waren en Duitsland staat nog niet op de planning op dit moment, dus dan maar eens op zoek naar betaalbare oren hier.

We wilden vandaag toch even langs de Action voor autolampen en ruitenwisservloeistof en daar in de buurt zit een Welkoop. Nou dat gaf een goede kans, hoopte ik. Helaas, ze hadden één soort 'Maxi' varkensoren, die niet eens echt groot waren en voor 10 stuks was de prijs € 12,95. Bijna € 1,30 per oor dus!
Dat was me wat te gortig, maar aangezien ik ook nog wat plantjes zocht en tuinkerszaadjes waarvoor ik ook al niet kon slagen besloot ik dan maar even naar het tuincentrum met dierenafdeling te gaan.

Bij het tuincentrum op de dierenafdeling aangekomen bleken ze alleen kleine zakjes van 3 stuks te verkopen, de precieze prijs weet ik niet meer, maar ze waren zeker zo duur als de oren bij de Welkoop. Geen succes dus. Gelukkig wel een paar leuke miniplantjes met schattige potjes gevonden én de tuinkerszaadjes en die laatste ook nog eens een stuk goedkoper dan de versie van de Welkoop die op was.

Afijn, toen had ik nog steeds geen oren. Ik begon me net af te vragen of ik dan toch echt die dure oren moest kopen of op zoek moest naar een alternatief toen me te binnen schoot dat we net buiten onze stad een zaak hebben zitten waar ik lang geleden al eens betaalbare oren had gekocht. Vooruit dan maar, dan daar ook nog maar even heen als we toch bezig zijn.

Gelukkig was dat niet voor niets! De zaak, een soort groothandel in dierenvoeders, had de oren los liggen en je kon ze zelf in een zak stoppen en dus de mooiste eruit zoeken. Per stuk waren ze 89 cent, maar per 10 zelfs maar € 7,95 aldus het schapkaartje. Een flink verschil met de € 12,95 van de eerste winkel. Bij de kassa gekomen laten zien dat we 10 varkensoren hadden, die werden aangeslagen en toen hoefden we zelfs maar € 6,95 af te rekenen! Misschien een nieuwe prijs? Een onvermelde aanbieding? Of gewoon een mazzeltje. Ik heb er niet naar geïnformeerd, en ben gewoon blij met dit extra voordeeltje. En voortaan weet ik waar we de oren gaan halen, want dat scheelt dus echt wel flink!

Niet alleen het prijsverschil is flink, de oren zelf zijn ook behoorlijk groot. Nu hebben wij maar een klein hondje (een westie / ceasar hondje) en vraag ik me af of ik de oren soms door moet knippen. Dit zou ze natuurlijk meteen 2 x zo voordelig maken, maar ik vraag me af waarmee je in hemelsnaam gerookte varkensoren door zou moeten knippen en ben ook wat bang dat er daardoor scherpe randen aan de oren zullen komen. Iemand toevallig ervaring?

Voor welk(e) product(en) heb jij een goed adresje omdat je weet dat je elders véél meer betaald voor precies hetzelfde?



4 opmerkingen:

  1. Wij kopen ook niet bij 1 winkel de spullen/eten voor de dieren, we hebben er nog al wat dus let ik er ook goed op.
    Zelf koop ik bij het tuincentrum de oren voor de doggie's (wij hebben 4 honden) betaal voor 10 grote 8,95 meestal koop ik dan ook meteen een zak van die lange buffel kauwbotten deze zijn per 12 stuks 10,-
    Ze krijgen ze hier af en toe.. gewoon als afwisseling.

    En nu dierendag er aankomt zijn er veel aanbiedingen betreft dierenvoedsel, heb dus lekker goedkoop in geslagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Buffel botten eet dat verwende monster van mij niet. Toen we hem kregen wel, toen at hij dankbaar al het lekkers wat je hem gaf. Maar sinds hij een aantal keer varkens oren gekregen heeft vind hij de rest niet lekker genoeg meer. Hij wil dat niet toegeven en probeert het dan in huis te verstoppen voor 'later', maar dat vind ik dan weer geen goed idee. Eerst was hij ook gek op die staafjes gevuld met kaas of pens of zoiets, maar zelfs die eet hij nu niet meer op!! Jammer, want vind het zelf wel leuk om af en toe wat anders te geven en er zijn veel goedkopere alternatieven om mee af te wisselen, maar meneer hoeft ze niet meer...tja dan moet hij het zelf maar weten, want hij krijgt toch echt niet elke dag een varkensoor :) Hij heeft trouwens wel vanmiddag voor het eerst een pensstaafje gehad, en dat ging er toch ook best wel in. Een kleine lekkerbek is het :)

      Verwijderen
  2. Wij knippen hier de lekkere dingen voor de hond door met een snoeischaar(die gebruik in niet meer echt voor 't groen, want geen tuin meer)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kochten in het verleden ook de varkensoren. Nu heb ik echter iets gevonden dat erop lijkt. Ben de naam kwijt en heb ze toevallig vanmorgen gekocht. Het zijn repen. Je koopt ze per 500 gram voor 6 euro. Voor 500 gram krijg je er wel een stuk of 30. Ze zijn een 15 cm lang en 5 cm breed. Veel goedkoper en de onze vindt deze heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen