maandag 3 september 2012

Op blijven letten

Vandaag even langs wat winkels. De Action, om de eerder genoemde tas voor mezelf te halen. Dit keer had ik mazzel, ik kon kiezen uit zwart en bruin en het is een zwarte geworden. Verder wilde ik even langs de AH voor sperzieboontjes en salami uit de aanbieding. Ook had ik gezien dat de Plus onze lievelingskaas in de aanbieding heeft. Nou is deze kaas eigenlijk helemaal geen besparing, het is dure kaas en dan ook nog in plakken. Alleen vinden wij hem erg lekker en makkelijk, waardoor hij elke keer schoon op gaat, in tegenstelling tot goedkopere kaas of blokken kaas. Daarom maak ik de keuze tóch deze te kopen, maar dan wel het liefst in de aanbieding natuurlijk!

De plus ligt hier aan de andere kant van de stad, dus een flink eindje fietsen, maar vooruit het was mooi weer dus dat kon best. In de winkel aangekomen bleek er gelukkig genoeg kaas op voorraad, en heb ik een paar pakjes meegenomen. Nog even langs het vlees gelopen en daar zag ik rundersaucijzen liggen in de aanbieding. Per 2 worstjes ging er zo'n 20 cent af en ik nam twee pakjes mee.

Bij de kassa heb ik meegekeken op het schermpje wat de prijzen laat zien, ik wilde namelijk wél even zeker weten dat de korting van de kaas verrekend werd, maar dat ging allemaal prima. Nog even langs de AH en daarna weer richting huis.

Thuis pakte ik mijn bonnetjes erbij om ze in een excel document te zetten. Nu heeft elke winkel een andere manier om korting op de bon te zetten, dus ik heb echt even goed zitten zoeken. Maar nee hoor, de korting op de worstjes bij de Plus is écht niet verrekend. Dág 40 cent korting. En ik controleer mijn bonnen echt áltijd, overal wil ik een bonnetje en altijd kijk ik even of alles klopt. Dan doe je het één keertje niet omdat je even afgeleid bent en dan blijkt meteen dat het dus echt nodig is.

Ik bewaar het bonnetje nog wel even voor het geval ik toevallig in de buurt van de winkel kom, maar normaal gesproken kom ik zelden bij dit winkelcentrum. Met de auto zou me meer kosten dan die 40 cent en er speciaal helemaal weer heen fietsen voor dat geld is het me eigenlijk ook niet waard. Maar wakker geschud ben ik wel weer. Een les die me 40 cent kost. Voortaan controleer ik weer ALLE bonnen.


Ben jij trouw in het controleren van je bonnetjes? En blijkt het vaak niet te kloppen?

4 opmerkingen:

  1. Daar ligt voor mij zeker nog een verbeterpuntje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik controleer altijd. Gisteren nog bij Lidl gevraagd wat in hemelsnaam 2 dozen met Nederlandse IKB waren. Het bleken eieren te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik controleer ook veel. Meestal wel alleen de aanbiedingen. Verbeteren kan ik dat altijd nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer wel zoveel mogelijk erop te letten maar laat toch nog wel wat steekjes vallen. En ik merk dat als het een aantal keren klopt ik toch weer wat lakser wordt.

    BeantwoordenVerwijderen